Skocz do zawartości


Close Open
Close Open
Zdjęcie
- - - - -

[Word] Lista Wielopoziomowa


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 bubster@vp.pl

bubster@vp.pl

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 7 Postów:

Napisany 09 listopad 2011 - 20:01

Witam potrzebuje pomocy z wytlumaczeniem poprostu nie wiem jak mam to zrobic a pojutrze mam zaliczenie z tego;/ dolaczam pliki niech ktos pomoze i mi wytlumaczy co i jak word 2007 posiadam.
Bo od 3 dni siedze i nic mi nie wychodzi;/

Dziekuje oraz Pozdrawiam

Mam nadzieje ze ktos pomoze;)

Załączone pliki



#2 Mały_Rycho

Mały_Rycho

    eremita

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2014 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sulęcin

Napisany 09 listopad 2011 - 23:14

Hej,
taki opis te jednak sporo pisania :(
część A dokumentu:
-ustaw kursor na słowie 'Rozdział'(w dowolnym miejscu)
-wybierz zakładkę 'Narzędzia główne'
-w sekcji 'Akapit' wybierz 'lista wielopoziomowa' i następnie styl listy gdzie są same jedynki w numerowaniu.
-poszukaj drugiego słowa 'Rozdział'
-jw. wstaw listę wielopoziomową
-gdyby numeracja zaczynała się od 1, to PPM (Prawy Przycisk Myszy) 'kontynuuj numerowanie'
-w części A dokumentu nie ma więcej słów "Rozdział' - wracaj na początek dokumentu
-szukaj słowa 'Punkt'
-jak wcześniej wstaw 'listę wielopoziomową' o stylu jak poprzednio
-PPM 'Numerowanie', 'Zmień poziom listy' i wybierz listę (1.1.) wskazującą na drugi poziom
-ustaw numerowanie sława 'Punkt' do końca części A dokumentu
-w ten sam sposób wykonaj numerowanie dla sława "Paragraf'

część B dokumentu
-w punkcie 4. opisu jest napisane, by użyć trzech 'szybkich styli dokumentu': Nagłówek 1, Nagłówek 2, Nagłówek 3 - u mnie nie widzę stylu Nagłówek 3, może więc go sobie zdefiniuję jak sugeruje polecenie w zadaniu? Poczekam.
-aby się nie pogubić w tych stylach, ustawiam kursor na pierwszym słowie 'Rozdział' i wybieram styl 'Nagłówek 1",
-dla pierwszego słowa 'Punkt' wybieram styl "Nagłówek 2" - tu niespodziewanie stwierdzam, że na liście szybkich stylów pojawiał się kolejny styl nagłówka (Nagłówek 3), więc nie muszę go definiować, :lol2:
-dla pierwszego słowa 'Paragraf' wybieram styl "Nagłówek 3"
-teraz zdefiniuję listę numerowaną wg stylu: I.A.a
-rozwijam ikonę 'lista numerowana' i wybieram 'definiuj nową listę wielopoziomową'
-w lewym dolny rogu kreatora jest przycisk [Więcej >>] - klikam go, by zobaczyć zaawansowane opcje kreatora,
-ustawiam parametry dla poziomu pierwszego
-styl numeracji: I, II, III, ...
-rozpocznij od: I
-Przypisz styl do poziomu: Nagłówek 1

-teraz, w lewym górnym okienku, klikam 2 numer poziomu
-styl: A, B, C, ...
-Przypisz styl do poziomu: Nagłówek 2
-tak samo dla poziomu 3 o stylu: a,b,c, ...
-zmykam kreatora przyciskiem [Ok]

-teraz klikając kolejne np. słowa 'Punkt' wybieram mu styl 'Nagłowek 2' i lista numerowana tworzy się automatycznie.

-czas na spis treści
-przechodzę na koniec dokumentu i wstawiam nową stronę (zakładka wstawianie, sekcja strony, podział strony,
-w zakładce odwołania klikam ' i wybieram na dole: 'wstaw spis treści,
-w kreatorze w 'formaty' wybieram 'wytworny'

-wracam na początek dokumentu
-z zakładki 'wstaw' wstawiam nagłówek i stopkę, wpisuję co trzeba,
-w stopce wstawiam: datę (aktualizuj automatycznie), numery stron, ...

Hmm... wykonanie tego w przykładowym dokumencie to kilka minut, ale opis już nie jest taki szybki.

Powodzenia.
Mały Rycho

Jeśli mówisz prawdę, nie musisz niczego pamiętać. Mark Twain.

#3 bubster@vp.pl

bubster@vp.pl

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 7 Postów:

Napisany 09 listopad 2011 - 23:58

bardzo dziekuje tylko nie rozumiem w punkcie A
2. Wiersze zawierajace słowa: Rozdział, Paragraf oraz Punkt sformatuj stylem
nagłówek.... nie ma takiego stylu jak nagłowek bo jest naglowek1;/

Nie wiem czy dobrze nie wyswietla mi pelnego spisu tresci..
Jakbys mogl to popraw;/
dziekuje

Załączone pliki



#4 niezaradny

niezaradny

    Rozmowny

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPip
  • 711 Postów:

Napisany 10 listopad 2011 - 00:28

Wiersze zawierające słowa...

Chodzi o to, że każdy tytuł (Rozdział, Punkt itp) jest wierszem nagłówkowym = odrębnym akapitem - a więc należy go sformatować stylem akapitowym - cały akapit = cały wiersz będzie miał ten sam format.

Teraz do meritum, czyli problemu głównego.

W Wordzie 2000 można to samo zrobić dużo prościej niż podał to Mały_Rycho i ten sposób na pewno istnieje w Wordzie 2007 - otóż:

W menu Widok nadajesz widok w postaci Plan Dokumentu - otwiera ci się po lewej stronie dokumentu okno, w którym Word automatycznie wybiera ci te pojedyncze wiersze z dokumentu, które sam uzna, że są tytułami (tu Część A, Rozdział, Punkt, Paragraf i inne potrzebne lub nie).

Następnie tworzysz nowy pasek narzędzi o nazwie Widok Planu Dokumentu:

Klikasz na dowolnym pasku narzędzi PPM (Prawym Przyciskiem Myszy) > Dostosuj karta Paski Narzędzi polecenie Nowy i przeciągasz go w wolne miejsce na Pasek Narzędzi - następnie tam będziesz umieszczał narzędzia pobierane z karty Polecenia.

Przełącz się do karty Polecenia i kliknij Kategorię Widok w lewym okienku - po prawej stronie pojawią się wszystkie możliwe narzędzia, z których wybierzesz i przeciągniesz każde do nowego paska Widok Planu Dokumentu:

Przewiń narzędzia aż pojawią się takie zielone grube strzałki (w lewo - podnieś poziom, w prawo - obniż poziom, w górę - przenieś wyżej, w dół - przesuń w dół, z podwójnym grotem - obniż do tekstu podstawowego, znak plusa - Rozwiń, znak minusa - zwiń, Wszystkie, 1 do 5 - Pokaż nagłówek 1 do 5 i ostatni dwie podwójne kreski - Widok tylko pierwszego wiersza).

Jak już przesuniesz te narzędzia do paska Widok Planu Dokumentu - to zamknij okno Dostosuj i teraz możesz formatować dokument a raczej nadawać mu odpowiednią strukturę. Na początku to jest trochę skomplikowane, ale szybko załapiesz o co tu chodzi.

Dobrze, abyś na ten temat poczytał w Pomocy.

Jak to działa?

Plan dokumentu masz po lewej stronie, gdzie pojawiają ci się wszystkie nagłówki dokumentu czyli te wiersze, które mają nadany format Nagłówek n i w zależności od stopnia tego nagłówka ma ono odpowiednie wcięcie lub wysunięcie w planie. Pamiętaj, że tekst podstawowy nie powinien być widoczny po lewej stronie - jeśli jest widoczny, to na tekście po lewej stronie klikasz (zaznaczasz go) a potem klikasz na narzędziu Strzałka z podwójnym grotem (Obniż do tekstu podstawowego) i wtedy ten tekst znika z planu. I odwrotnie, jeśli jakiegoś tekstu, który jest nagłówkiem nie ma w planie, ustawiasz w dokumencie kursor w tym tekście i klikasz na strzałce w prawo lub w lewo zależnie od potrzeb lub od razu nadajesz mu odpowiedni stopień nagłówka Nagłówek 1 lub inny - efektem tego jest pojawienie się tego wiersza w planie.

Musisz uważać, bo często zmiana poziomu tekstu w planie może nadawać format Nagłówek również pustemu wierszowi występującemu bezpośrednio po tytule.

Poczytaj o tym w Pomocy.

Po co to narzędzie Plan Dokumentu jest?

Otóż ty masz w chwili obecnej krótki dokument, ale czasem zdarzy ci się formatować elaborat czy jakiś kilkusetstronicowy dokument, i wtedy to jest bardzo duże ułatwienie.

#5 bubster@vp.pl

bubster@vp.pl

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 7 Postów:

Napisany 10 listopad 2011 - 00:47

W sposobie od Pana Niezaradnego jak narazie sie nie wiedze...

#6 niezaradny

niezaradny

    Rozmowny

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPip
  • 711 Postów:

Napisany 10 listopad 2011 - 01:35

Trochę się pospieszyłem, bo w zadaniu głównie chodzi o automatycznym dodaniu struktury dokumentu tj. automatycznym nadaniu numeracji rozdziałom, podrozdziałom itd. czyli

1. Rozdział 1
1.1. Podrozdział 1
1.1.1. Podpodrozdział 1
1.1.2. Podpodrozdział 2
1.2. Podrozdział 2
1.2.1. Podpodrozdział 1
1.2.2. Podpodrozdział 2
2. Rozdział 2
2.1. Podrozdział 1
...
itd.

i to robi się stosując Wypunktowanie i numerowanie - ale pod warunkiem, że każdy element jest kolejnym akapitem - jeśli kolejny podrozdział ma więcej akapitów to nie wiem jak to zrobić.

Oczywiście musisz mieć przygotowane odpowiednie style Nagłówkowe - tj. w zależności od hierarchii rozdziału wielkość czcionki, pogrubienie lub brak, kursywa itp. - im niższy poziom tym mniejsza czcionka im wyższy poziom tym większe wyróżnienie (Bold, Bold Italic, Italic, bez wyróżnienia, tekst zwykły).

To co opisałem w poprzednim poście jest aktualne, gdy ta numeracja już istnieje.

-------------------

Nie wiem czy dobrze to zrozumiałem - po przejrzeniu dokumentu tekst11.doc.

Z tego co widzę stworzyłeś Spis treści lub inny rodzaj spisu i to zgoda, a ten przykład wyżej (z obecnego postu) jest wykonany przez Wypunktowanie i numerowanie i tam też jest dodawana numeracja przed tytułami ale nie trzeba dodatkowo generować spisu - do Spisu treści najpierw trzeba zaznaczyć te akapity, które mają wejść do spisu treści, a potem generować sam spis.

W zasadzie to już masz zrobione poprawnie.

#7 bubster@vp.pl

bubster@vp.pl

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 7 Postów:

Napisany 10 listopad 2011 - 09:36

Ale nie wiem dlaczego nie dodaly mi sie rozdzialy punktowania i paragrafy z czesci A;/ do spisu tresci

#8 niezaradny

niezaradny

    Rozmowny

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPip
  • 711 Postów:

Napisany 10 listopad 2011 - 10:00

U mnie wyświetlają się wszystkie 3 poziomy:

Rozdział - poziom 1
Punkt - poziom drugi z jednym wcięciem
Paragraf - poziom trzeci z podwójnym wcięciem

jest prawidłowo.

Oczywiście wcięcia są widoczne dopiero po wygenerowaniu Spisu treści i tylko w Spisie treści.

Jeśli chcesz mieć również wcięcia widoczne w tekście - to musisz je dodać do odpowiedniego stylu Nagłówek 2 i podwójne do Nagłówek 3.

Ja nie widzę tu błędu.

A już rozumiem:

W spisie treści powinieneś również uwzględnić poziom dla Części A i B:

czyli masz 4 poziomy, z których Wiersz z tytułem Część powinien mieć styl Nagłówek 1 odpowiednio sformatowany, dotychczasowy styl Nagłówek 1 przenieść do stylu Nagłówek 2, Nagłówek 2 do Nagłówek 3, a Nagłówek 3 do Nowego stylu 4-go poziomu Nagłówek 4.

UWAGA! wszystko w odwrotnej kolejności:

tworzysz nowy styl Nagłówek 4 i kopiujesz do niego formatowanie stylu Nagłówek 3,
po zwolnieniu stylu Nagłówek 3 przenosisz styl z Nagłówka 2,
po zwolnieniu stylu Nagłówek 2 przenosisz styl z nagłówka 1 i
ustawiasz odpowiednie formatowanie do stylu Nagłówek 1;
Dopiero teraz ponownie generujesz Spis treści.

Po utworzeniu i przeniesieniu styli na nowo w tekście musisz grupowo zamieniać style, a więc musisz użyć Znajdź i zamień - w kolejności odwrotnej:

Znajdź styl Nagłówek 3 i zamień na Nagłówek 4 - wszystkie;
Znajdź styl Nagłówek 2 i zamień na Nagłówek 3 - wszystkie;
Znajdź styl Nagłówek 1 i zamień na Nagłówek 2 - wszystkie;
i wierszom Część A i Część B nadać styl Nagłówek 1.

Spis treści generujesz z 4-ema poziomami.

uff! :)

#9 bubster@vp.pl

bubster@vp.pl

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 7 Postów:

Napisany 10 listopad 2011 - 10:20

A nie da sie jakos szybciej pozamieniac tych nagłówkow z 1 na 2, z 2 na 3, z 3 na 4... bo widze ze troszke jest bawienia sie w tym;/

chyba teraz mam dobrze;))

Załączone pliki



#10 niezaradny

niezaradny

    Rozmowny

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPip
  • 711 Postów:

Napisany 10 listopad 2011 - 10:46

Owszem, ale najpierw musisz wykonać wszystkie czynności ze stylami Nagłówek 4 ... Nagłówek 1 (zmiana formatu styli), a dopiero potem moją metodą w Planie dokumentu zmieniać poziomy poszczególnych elementów wyświetlanych po lewej stronie - ustawiasz kursor na tekście Część A i nadajesz mu styl Nagłówek 1 - tekst Część A pojawia ci się po lewej stronie.

Następnie zaznaczasz kolejne poziomy (po lewej stronie) i klikasz jednokrotnie na narzędziu Obniż poziom (strzałka w lewo) i tak przechodzisz przez wszystkie tytuły aż dojdziesz do miejsca, w którym powinien się znajdować tytuł Część B - wtedy znowu przechodzisz do lewego okienka (tekstu) i tam wstawiasz kursor do wiersza Część B i nadajesz mu styl Nagłówek 1 i znowu przechodzisz do lewej części zmieniając następne poziomy.

Jeśli ci się kliknie więcej razy (obniżyłeś o dwa-trzy poziomy) wtedy cofasz przez kliknięcie na narzędzie Podnieś poziom (strzałka w prawo).

#11 bubster@vp.pl

bubster@vp.pl

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 7 Postów:

Napisany 10 listopad 2011 - 15:52

Chyba dobrze zrobilem jak pisaliscie jezeli tak to mozna zamknac temat a jak nie to prosze o jak cos poprawke to sobie poprawie;)
Z góry dziekuje za pomoc oraz

Pozdrawiam

#12 niezaradny

niezaradny

    Rozmowny

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPip
  • 711 Postów:

Napisany 10 listopad 2011 - 19:57

Tak to już wszystko z mojej strony, ale...

popraw sobie 1.2 Punkt na 1.2. Punkt.

Warto włączyć sobie linijkę w podglądzie strony i przechodzić poszczególne punkty patrząc na zmiany jakie pojawią się na linijce - chodzi o to, aby ten sam poziom miał takie same ustawienia wcięcia lewego, i pierwszego tabulatora.

:) Powodzenia.




0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników